امیدوارم


مجله سی نت:   تهمینه میلانی درباره روند آماده‌سازی "پرنسیپ"، گفت: كارن همایونفر آخرین روزهای پایانی ساخت موسیقی را پشت سر می‌گذارد و صداگذاری توسط فرامرز ابوالصدق تقریبا به پایان رسیده است.

با او درباره تازه‌ترین كارش صحبت كرده‌ایم؛

در خبرها آمده بود كه «پرنسیپ» قرار است «پرنسیپ» بماند. پافشاری شما علت خاصی دارد؟
راستش هنوز اسم مناسبی برای جایگزینی عنوان «پرنسیپ» به ذهن‌مان نرسیده و مذاكره با مسئولان برای عدم تغییر این اسم نتیجه منفی داشته است.

یعنی شما مشكلی با تغییر اسم ندارید؟
نه، اتفاقا من با حفظ فرهنگ فارسی و استفاده از عناوین و اسم‌های ایرانی موافق هستم ولی بعضی از كلمات معادل فارسی ندارند و به نظرم در جایی كه معادل فارسی وجود ندارد، استفاده از كلمات اصلی كار اشتباهی نیست و عنوان «پرنسیپ» كاملا متناسب با قصه فیلم من است.

در خبرها روی بحث معماری و توجه شما به این هنر و دانش به عنوان یكی از ویژگی‌های فیلم مانور شده. با توجه به تسلط شما در این مبحث، در «پرنسیپ» چگونه به آن پرداخته‌اید؟
قصه حال و هوای هنر معماری را دارد و همه قهرمان‌های آن مهندس معمار هستند و مسئله معماری بیش از دیگر فیلم‌هایم در «پرنسیپ» اهمیت دارد. باتوجه به این موضوع ما یكسری فضاها را خودمان طراحی و ساختیم چون فضای ایده‌آلی كه می‌خواستیم باید ایجاد می‌شد. مثلا یكی از فضاها یك ساختمان و شركت اداری بود كه ما تماما آن را با كلیه جزییاتش طراحی و اجرا كردیم.

چگونه به كاروانسرای فیلم كه گزارشی از آن هم در برنامه «هفت» پخش شد، رسیدید؟
یكسری فضای دیگر را - مثل كاروانسرا - در این فیلم پیدا كردیم كه یكی از آنها در منطقه سمنان قرار داشت و به‌شدت برای رفت و آمد گروه ایجاد مشكل می‌كرد ولی كاروانسرای دیگری را در خیابان مولوی، پیدا كردیم كه در واقع یك شانس بود. این كاروانسرا، یك صاحب خصوصی داشت كه چند شریك هستند و به هزینه خودشان این كاروانسرا را بازسازی كرده‌اند. این لوكیشن شامل 50 حجره بازسازی شده بود كه دقیقا با قصه فیلم من هماهنگ بود. در فیلم معماران نمایشگاه صنایع دستی را ایجاد می‌كنند كه در تمامی این لوكیشن فیلمبرداری این سكانس‌ها صورت گرفته است.

‌مثل این كه از این لوكیشن خیلی رضایت دارید؟
بله، بزرگ‌ترین شانسی كه در طول فیلمبرداری داشتم، پیدا كردن همین كاروانسرا بود كه صاحبان اصلی آن چندین نفر هستند و با روی خوش قبول كردند كه گروه ما در این كاروانسرا فیلمبرداری كند. قصه من ارتباط كاملا مستقیم با این فضا داشت كه در فضای 3هزار متر مربع و به دور از المان‌های شهری قرار گرفته بود. در فضای كاروانسرا حتی یك نشانه از فضای مدرنیته وجود ندارد. در این سكانس‌ها مثلا نشانی از آلومینیوم و پلاستیك وجود ندارد و معماری آن كاملا مطابق با یك معماری كاروانسرا است.

فیلم در حال آماده‌سازی است. «پرنسیپ» را برای اكران عمومی آماده می‌كنید؟
فیلم برای اكران عمومی آماده می‌شود. ما قصد داریم «پرنسیپ» را برای اواخر مهرماه اكران كنیم و فیلم پیش از این زمان آماده نمایش می‌شود.